ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ A. ΑΔΑΜ
Κινητό: 6974 108266

Ρήξη μηνίσκου: Ποια είναι τα συμπτώματα;

Σεπτέμβριος  2017 / 7 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ρήξη μηνίσκου: Ποια είναι τα συμπτώματα;

Γράφει ο Αδάμ Αθανάσιος, MD, FICS, Ορθοπαιδικός Χειρουργός- Συνεργάτης Euromedica Γενικής Κλινικής Θεσσαλονίκης

Τηλ: 6974108266, 2310895191

Το γόνατο είναι η μεγαλύτερη άρθρωση του σώματος. Ο χόνδρος που βρίσκεται στο εσωτερικό, προστατεύει το γόνατο από την καταπόνηση που υφίσταται, όταν τρέχουμε, καθόμαστε, ανεβαίνουμε σκάλες ή αθλούμαστε. Κάθε γόνατο διαθέτει έναν έσω και έναν έξω μηνίσκο, σε σχήμα μισοφέγγαρου που συμβάλλουν στην προστασία της άρθρωσης.

Η ρήξη μηνίσκου είναι συνήθως αποτέλεσμα τραυματισμού, λόγω ισχυρής περιστροφής ή υπερέκτασης της άρθρωσης του γόνατος. Η φθορά του μηνίσκου μπορεί, ωστόσο, να επέλθει και σταδιακά, λόγω προχωρημένης ηλικίας ή καταπόνησης.

Οι ασθενείς συνήθως εμφανίζουν τα εξής συμπτώματα:

οξύς πόνος στο γόνατο

οίδημα (πρήξιμο) της άρθρωσης

δυσκαμψία του γόνατος

-ψηλαφητό ή αισθητό μέσω της ακοής «κρακ» στην άρθρωση κατά την κίνηση

υποχώρηση της άρθρωσης (το γόνατο λυγίζει αιφνιδίως κατά το περπάτημα)

αδυναμία πλήρους έκτασης ή κάμψης του γόνατος

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο ιατρός μπορεί να καταλάβει την πάθηση από την κλινική εξέταση του ασθενούς, ενώ συνήθως η μαγνητική τομογραφία έρχεται να επιβεβαιώσει την πάθηση. Η λύση δίνεται με την αρθροσκοπική χειρουργική, η οποία επιτρέπει στον ιατρό να εισέλθει στην άρθρωση κάνοντας μόνο δύο μικρές τρύπες, ελαχιστοποιώντας έτσι τους κινδύνους φλεγμονής. Ο ασθενής παίρνει εξιτήριο την ίδια μέρα ή παραμένει στην κλινική για προληπτική κλινική παρακολούθηση για μία μόνο νύχτα. Ο πόνος συνήθως φεύγει άμεσα, ενώ με την παρακολούθηση από εξειδικευμένο φυσιοθεραπευτή, εξασφαλίζεται η πλήρης και τάχιστη επιστροφή του στην καθημερινότητα.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με την ομάδα του Orthoprothesis Center, στα τηλέφωνα: 6974108266, 2310895191, 2310532666.